Пет навика преди 9 сутринта за по-добра версия на себе си

 

Здравейте, приятели !

Днес бях вдъхновена от едно видео на моя любима ютуб влогърка -моделът и нутриционист Valeria Lipovetsky , относно нещата , които успешните хора правят сутрин преди 9 часа. В тази връзка реших да обединя нейните и моите навици в това време на деня , които ни правят една по-добра версия на себе си. Сами преценете дали статията е полезна, но смятам , че същите тези навици борят мързела и неглижирането към самия себе си.

Ето ги и тях:

1.Без телефон – всички обичаме веднага след сън да проверяваме социалните мрежи, имейла си или  да гледаме видеа в Youtube. Така обаче не  усещаме колко много ценно време сме изгубили. Това , лично мен, ме правеше по-мудна и ми губеше от продуктивното време и енергия. Затова съветвам ви опитайте поне един ден след сън да пускате телефона си на “Без звук” , а ако искате това  да ви стане навик, то трябва да го правите в продължение на  21 последователни дни .

2. Хидратация – преди сутрешното кафе изпийте първо чаша топла вода с лимон на тихо и спокойно място . Ето какво се случва , когато пиете топла лимонена вода:

  • Задейства се и се подобрява здравето на храносмилателната система, защото лимонът съдържа пектин , който представлява вид фибри. Лимоновият сок намалява холестерола, който затлачва клетъчните стени и пречиства полипите по червата от предходния ден.

 

  • Подобрява се баланса на минерали в нашето тяло, особено, ако пиете вода с лимон след тренировка.

 

  • Подобрявa се зрението, поради факта , че витамин Ц-то заедно с антиоксидантите в лимона действат в синхрон и предпазват от някои очни заболявания като катаракта и дегенерация на макулата (замъглено виждане).

 

  • Прави кожата мека, заради силните антиоксиданти, които лимонът съдържа в себе си и поради детоксикиращите му свойства.

 

  • Приятел на нашия черен дроб- поддържа функцията му да ни пречиства от токсини и го подпомага да разсейва вредните бактерии.

 

  • Заради богатството си на натрий водата с лимон ще подпомогне за оптималното здраве на вашите сърце, мозък, бъбреци и функция на мускулите.

 

  • Един лимон на ден ни пази далеч от доктора- аз съм живия пример. Не ми се е случвало в близките 1-2 години да настивам , камо ли често. Високата доза витамин Ц е основния виновник вирусните инфекции да не ме нападат.

 

  • Силно алкализира тялото и се бори с подкиселените тела, които повечето хора имат.

 

  • Задейства метаболизма- при мен забелязах, че топлата вода с лимон на гладно топи мазнините от корема. За други места по тялото не съм забелязала, но за корема бях сигурна .

 

Е, много се увлякох по пиенето на лимонената вода, но все пак не ви ли убедих да започнете да го правите?   Аз съм личен пример за този навик, но признавам си само през зимата го имам.  Лятото след събуждане предпочитам студена вода , а след това плодове за хидратация.

3. Медитация или лек спорт– ежедневната ми рутина преди работа е кардио-тренировка на кростренажора вкъщи или леки упражнения за корем и задни части. Това най – много ме зарежда. Разбира се, за да не ми е скучно си пускам мотивираща музика и така времето лети.

Другото , по което се запалих , са водените медитации в  Youtube . Харесвам тези  на Росица Вакъвчиева и йога-инструкторката Елена Зарева, тъй като ме успокояват , когато съм доста напрегната, неспокойна и тревожна. Ако нямате сили за спорт може да послушате кратка медитация . Но тъй като те са подходящи повече за към края на деня или преди сън , вместо това вие може да седнете на спокойно място и докато си пиете водата с лимон да запишете за какво сте благодарни. Така стимулирате мозъка и въображението  си за да се разсъните и събудите своите креативност и вдъхновение .

4. Здравословна закуска- за старт на храненето аз държа на плодовете , а час- два след това , ако съм гладна,  може да включа овесена каша със семена и фурми или ядки. Плодовете ни зареждат с „природна захар“ , прочистват и ни снабдяват  с ензими. Откакто закусвам по този начин всички други храни освен плодовете ми се струват за тежки за стомаха. Както казва известния д-р Гайдурков първо трябва да си почистим „къщичката“ от предходния ден.

 5. Приоритети- никак не е лошо преди да „настъпим газта“ за деня да седнем и в телефона си или в бележник да си запишем няколко цели за деня, които са изпълними и контролируеми от наша страна, в същия този ден. Така ще подредим в главата си своите приоритети и ще имаме посока за движение.

 

На този етап ви представих полезни навици, които придобих през последните 8 години и , които не съм имала преди 2009 година. За мен това е стъпка към успех, защото подобрих здравето си , а щом си здрав значи си успешен. Защото , помислете, няма ли да бъдете по-успешни и по-щастливи, ако имате по-горните  навици в сравнение с някой друг човек с наднормено тегло и редица болести ( ставни , диабет, сърдечно-съдови и т.н.), който няма волята или желанието да направи стъпка към положителна промяна и здраве  . С други думи, вие ще сте доста по-напред и в пъти по-добре от този човек във физически и духовен аспект.  Ако си здрав, ти имаш шанса да преследваш своите по-висши цели и мечти, а не да мислиш с какъв junk да се натъпчеш.

Ранните утрини са моето най-любимо време. Не забравяйте , че ранното начало на деня предлага шанс да направите нещо различно или да изпълните някоя своя цел . Не бъдете толкова предпазливи, защото както знаете  ние хората съжаляваме повече , когато не сме направили нещо, отколкото, ако сме го направили .

Ако придобиете някой от гореописаните навици , вие неминуемо ще станете по-добра версия на себе си, защото за мен положителните промени са крачка към прогреса.

 

Пожелавам ви да бъдете продуктивни!